16 vteřin, které vám změní život

Přidat na Seznam.cz

Nejprve se zastavte a pozorujte se. Uvědomit si, že jste ve stresu je totiž první krok k jeho překonání. My vám přinášíme popis metody, která je proti stresu účinná a zabere neuvěřitelných – 16 vteřin!


Co je na stresu špatného?

Určitá míra stresu nás motivuje, vede nás k aktivitě a je v zásadě zdravá. Dlouhodobý, nepřiměřený stres ale způsobuje závažné psychické i tělesné problémy. Při každé stresové reakci organismus zaplavuje množství hormonů a chemikálií, zužují se cévy, narušuje se dýchání, zahušťuje se krev, v krvi stoupá hladina cukru a oslabuje se imunitní systém.

Zbavte se stresu. Už napořád.

Zachraňte se a zbavte se nepříjemného stresu – nejen na chvíli, ale tentokrát už napořád. Nestačí odstranit stres v daném okamžiku, je potřeba aktivně změnit způsob, jakým stres přijímáte, jak na něj reagujete a jak si ho vykládáte. Jde o způsob uvažování, o způsob, jakým žijete svůj život, o životní styl.

16 vteřin v praxi

  • Přemýšlejte o tom, co vás podráždilo nebo trápilo během posledních dnů. Vybavte si v duchu daný okamžik, ten který vás rozhodil, a přehrajte si ho v hlavě. Vnímejte v hlavě nebo v těle místo, které s podrážděním spojené.
  • Nyní se dlouze, zhluboka a pomalu nadechněte nosem, přitom pomalu počítejte do 4 a pozorujte, jak vzduch proudí do vašich nosních dírek a dál do hrdla. Sledujte, jak váš dech prostupuje hrudníkem a proudí hluboko do plic. Vnímejte, že se vám vzduchem roztahuje břicho.
  • Pozorujte, jak se břicho naplňuje, potom zadržte dech, dokud nenapočítáte do 4. a zatímco v duchu počítáte, cítíte vzduch v břiše.
  • Vydechněte, a zatímco počítáte do 4 pozorujte, jak váš dech proudí hrudníkem, hrdlem a nosními dírkami vystupuje ven.
  • Když z vás vyjde poslední obláček vzduchu, vydržte bez dechu, dokud opět nenapočítáte do 4. vnímejte, jak se váš dech rozptyluje do vzduchu.

Ještě jednou

Dýchejte 4 vteřiny normálně a zkuste dýchat se zavřenýma očima.

Pamatujte si: – nadechnout a počítat do 4 – vydechnout a napočítat do 4 – zadržet dech a počítat do 4.

Nezapomeňte: pozorujte dech a vnímejte jen a jen dech.

A co se s vámi stalo?

Během 16 vteřin jste byli plně v přítomném okamžiku, nepřemýšleli jste o ničem z minulosti, o ničem, co ve vás vzbuzuje stres či strach, neplánovali jste nic do budoucnosti.

Vaše mysl je nyní klidnější, váš srdeční pulz se částečně zpomalil, naplnili jste tělo výrazně okysličenou krví a prospěšnými hormony. A ještě z vás spadlo trochu stresu.

Stresu se určitě nezbavíte lusknutím prstů, ani za uvedených 16 vteřin. Chce to čas. A trénink. Každopádně toto cviční můžete používat kdykoliv, v létě třeba při jakýchkoli stresujících situacích, které souvisejí s dovolenou a cestováním.

 

Autor: Michaela R.

#kvíz Vyhodnocení |

👌 Skvěle! Všechny odpovědi máte správně.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat

Články pro Vás

Potvrzuji, že odesláním tohoto formuláře vyjadřuji svůj souhlas s Všeobecnými smluvními podmínkami a beru na vědomí tyto Zásady zpracování osobních údajů společnosti VARIETY STYLE s.r.o.