4 nápady, jak bojovat se stresem, když vás najednou přepadne


Stres nediskriminuje. Ovlivňuje každého, vždy různými způsoby. Bez ohledu na to, jak se ve vašem životě projevuje stres, myslím, že se všichni můžeme shodnout, že je přítomen prakticky vždy a všude.

Poté je obtížné zůstat v přítomném okamžiku nebo projevit vděčnost za to, co a koho máme v našem životě. Chcete-li dosáhnout nejlepších výsledků, zvažte jejich implementaci těchto rad do své každodenní rutiny.

Cvičte mozek

Když jste zahlceni myšlenkami, může být velmi těžké zůstat přítomen a soustředit se. To by vás mohlo ovlivnit v práci, ve škole nebo ve vašich vztazích. Je to, jako by vaše mysl byla až po okraj naplněna myšlenkami, které neustále soutěží o vaši pozornost. Pokud to nebudete mít pod dohledem, může to ovlivnit váš výkon nebo váš stav.

Začněte pohodlím s perem a papírem nebo oblíbeným deníkem. Bez zvláštního formátování nebo úvodu začněte psát všechny myšlenky, které vás napadnou. Považujte svůj papír za prázdné plátno, na které rozlijete každou myšlenku, bez ohledu na to, jak je malá nebo nedůležitá. Nemyslete příliš na to, jak to vypadá. Cílem je dát vašim myšlenkám průchod. Jakmile budou na papíře, už vám nebudou plavat v hlavě.

Jakmile je máte zapsané, nechte je tak, jak jsou. Máme tendenci chtít napravit své myšlenky. Místo toho jim umožněte jednoduše existovat tak, jak jsou. Zvažte, zda se k tomuto cvičení vracet denně nebo kdykoli máte pocit, že toho máte na mysli hodně.

Vypoťte to

Není nic terapeutičtějšího než se pohybovat, když cítí tíhu stresu. Pokud jsme měli obzvlášť obtížný den, budete se kvůli této energii cítit napjatí a znepokojení. Proto je tak důležité se hýbat a opravdu se z toho stresu vypotit!

Najděte, jaký cvičební režim pro vás funguje, a zavažte se mu několik dní v týdnu. I 10-15 minut aerobního cvičení může mít na vaše tělo obrovský účinek. Jděte si zaběhat, přihlaste se na hodiny spinningu nebo power jogy nebo si zatancujte na stresu. Cokoli vám zvýší srdeční frekvenci a potí se při tom, je jedním z perfektních nápadů na péči o sebe, aby nedocházelo ke stresu.

Vyhledejte péči terapeuta

Někdy se zdá, že psaní našich myšlenek a pocitů nestačí. To je běžné a dá se to očekávat. Koneckonců, jsme složité lidské bytosti, které chtějí pochopit a zpracovat naše emoce na hlubší úrovni. Proto je pravidelné terapeutické sezení tak přínosné!

Za přítomnosti profesionála se můžeme otevřít a zjistit, jakým stresovým situacím procházíme.  Když se navíc cítíme ve stresu, často se chceme jednoduše ventilovat a „dostat to ze sebe“. Mít pohled někoho jiného na něco, k čemu jsme si příliš citově blízcí, může být tím správným řešením.

Přerušte svůj den

To se může zdát jako vykolejovací technika, ale zkuste to! Přerušit den znamená vnést do rutiny, která je velmi jednotvárná nebo typická, něco zcela nového nebo náhodného. Pokud je váš pracovní nebo školní den každý den ve stejné posloupnosti událostí, může přerušení docela přispět k vaší produktivitě a kreativitě.

Může to být hraní vašeho oblíbeného seznamu skladeb mezi schůzkami, jóga u kancelářského stolu nebo procházka venku na oběd. Nejen, že to probudí novou energii pro váš den, ale také to může de-stresovat váš den.

Autorský text

Autor: Michaela Richterová
Tagy: ,
ZAVŘÍT