Být fit neznamená chodit do fitka

Zpocená těla a podivné stroje ve fitku vás děsí, ale doma se ke cvičení nepřimějete? Nezbývá než se spolehnout na aktivity, které přináší běžný život a které, naštěstí, dokáží sport účinně suplovat a spálíte při nich i dostatečné množství kalorií. Zvláště na jaře a v létě to jde skoro samo.

Chůze

Během svižné chůze spálíte 1.700 kJ za hodinu.

Zkuste při cestě do práce a z práce vynechat auto. Pokud půjdete alespoň část cesty pěšky a lehce zrychlíte tempo, dostanete se do správné tepové frekvence. A pokud v ní vydržíte 20 minut, vydá to za půl hodinku v posilovně! A je to zadarmo!

Prospívá také tempo střídat. Po 100 krocích změňte svižnou chůzi na chůzi vycházkovou, tělo při takovém střídavém pohybu spaluje až o 20% energie více.

Sbírání hub

Během houbaření spálíte 960 kJ za hodinu.

Vzhůru na houby! Čistý vzduch, příroda, krásná procházka voňavým lesem… sem tam dřep, abyste zjistili zblízka, co jste to vlastně objevili. Sbírání hub je jednou z nejzdravějších aktivit a my Češi jsme v ní prostě přeborníci. Odměnou pak je košík hub a skvěle protažené tělo. Co všechno vlastně během houbaření posilujete? Pohyb po nerovném terénu a dřepy posilují všechny svaly na nohou, záda a hýždě. A pokud máte dost síly, spadlé stromy přelézejte či přeskakujte, popoběhněte, když se objeví kopeček nebo se zhoupněte na nějaké té vhodné větvi.

Práce na zahrádce

Během zahradničení spálíte 700 až 2.100 kJ za hodinu.

Opečovávání zahrádky je praktická činnost, při které si velké množství lidí takzvaně „čistí hlavu“. Na stav mysli je zahradničení skutečně zázračný lék. Ale jde i o skvělý sport. Ale abyste neskončili s bolestmi zad, je třeba k práci na zahrádce přistupovat přesně jako ke sportu. Než se do práce vrhnete, zahřejte se a protáhněte se. Potom střídejte jednotlivé aktivity a „nestrhněte se“ při celoodpoledním okopávání záhonků. Chvíli zalévejte, chvíli kopejte, chvíli sekejte trávu a chvíli třeba stříhejte růže. Během okopávání posilujete svaly rukou, hlavně bicepsy a tricepsy, při hrabání zapojíte zádové svaly, ruce a ramena, rytí zase posílí nohy, ruce, záda a svaly břicha.

Sex

Během sexuálních aktivit spálíte 1.500 kJ za ¼ hodiny!

Při sexu se zvyšuje tep a krev proudící tělem zvyšuje výkonnost a spaluje množství energie. Platí to i v případě, že neprovádíte postelovou akrobacii z Kámásútry. Postačí trocha vášně a spálíte zhruba tolik energie, jako při 20 minutách běhu. Neuvěřitelným faktem je, že pokud se budete milovat ve stoje 2 týdny, při frekvenci 3 milování týdně, můžete zhubnout až 5 kilogramů!

Takže dost už bylo argumentů, jak na cvičení a pohyb nemáte sílu, jak moc jste ze sezení v práci unavení a podobně. Na gauči se vám lépe neudělá. Právě pár kroků v přírodě je to, co vám přinese obrovskou dávku energie a dobré nálady. Hubnutí je pak příjemným bonusem

Autor: Katka Procházková
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu