Chůze je nejlepší lékař i dietolog

Není nutné zařadit do svého života dálkové pochody. Stačí pár minut pravidelné chůze, a pro své zdraví uděláte mnohem více, než když vycházkovým tempem urazíte desítky kilometrů.

4 tipy pro účinnou chůzi

  • Omezte kalorie

Méně jezte a více sportujte – to zní logicky. Na jídle se doporučuje ubrat 1200 kJ a chůzí byste měli spálit 800 kJ. Pokud je váš metabolismus normální, tato rovnice by vám měla pomoci shodit 1 kg týdně – a to zní přeci skvěle, co říkáte?Za měsíc 4 kg dole, to už je přeci nějaká motivace!

  • Počítejte kroky

Dalším zaručeným postupem ke štíhlejší postavě je počítání kroků, přičemž denní doporučené množství pro vaše zdraví je 10.000 kroků, což je 6 až 8 km denně. Vsadíte-li tento způsob hubnutí, v jídle se šidit opravdu nemusíte, nicméně ne pro každého je reálné ujít v běžném pracovním dni takovou vzdálenost. Takže alespoň vyměňte výtah za schody, zpevní se vám zadeček i stehna a hlavně i fyzická kondice, kterou budete potřebovat pro víkendové výšlapy.

  • Hlavně pravidelně

Nejprve si určete denní limit pro minimální počet kroků, které máte v plánu ujít, a každý večer si zapisujte, zda jste plán splnili. Dvakrát týdně se potom doporučuje vyrazit na delší  procházku nebo túru. Pravidelnou chůzí se už po pár týdnech vaše kondice viditelně zlepší. Nesmíte ale polevit! Víte, jak to chodí – řekněte si – dneska nemusím, zítra ujdou jednou tolik…. tak takhle určitě ne! To je cesta ne k vysněné postavě, ale cesta do pekel! Pak už se vám nebude chtít vůbec a na celé chození se jednoduše vykašlete.

  • Pozor na tepovou frekvenci

Ideálně si pořiďte „chytré hodinky“, které budou hlídat a počítat spoustu věcí za vás. Nejdůležitější samozřejmě je, hlídat si tepovou frekvenci – cílem je být zdraví a štíhlí, nikoli skoro mrtví! Takže – nikdy nepřepalujte začátek, nechte si tuto energii po celou dobu vašeho tréninku a rozložte ji komplexně, nesnažte se ze sebe vydat plně všechno. Takový trénink by byl kontraproduktivní – myslete na své zdraví.

Nordic walking

Nebaví vás klasické procházky? Zkuste Nordic Walking! Jde o fyzicky náročnější variantu běžné chůze, zapojujete totiž intenzivně i paže a komplexně posilujete svaly celého těla.

Pokud vezmete do rukou hole, vaše chůze dostane úplně jiný a nový rozměr. Bude přirozenější, pravidelnější, lehčí, odpruženější, a tudíž i mnohem šetrnější ke kloubům.

Rytmický, pravidelně opakovaný pohyb navíc podporuje vyplavování endorfinů, a tak chůze  přispívá k větší pohodě a lepší náladě. Hole vám ovšem musejí perfektně sedět – takže hurá do nejbližšího obchodu, kde vám s výběrem poradí!

Tak již na nic nečekejte a „běžte“!

Autor: Katka Procházková
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu