Dětská obezita trápí čím dál více dětí, změňte stravovací návyky svého dítěte

Onemocnění dětskou obezitou neustále roste, není se čemu divit, dnešní doba počítačů, telefonů a tabletů dětskou obezitu jen podporuje. Někdy jsou na vině geny, nemoc nebo i rodiče, kteří jídelníček svého dítěte nemají pod kontrolou.

Nezaměřujte se pouze na diety

Dětské tělo se neustále vyvíjí, proto není dobré dítěti nastolit drastickou dietu, kterou používají dospělí lidé.  Dieta s omezeným obsahem kalorií může dětem bránit v získávání vitamínů, minerálů a energie, které potřebují ke správnému růstu. Místo toho se zaměřte na vyvážený a zdravý jídelníček, správné stravovací návyky vašeho dítěte. Je dobré se poradit s pediatrem, ten vám poradí, jaké potraviny z jídelníčku vyřadit a čím je nahradit.

Naučte je správným návykům

Aby si děti osvojily inteligentní stravovací návyky, potřebují zdravou, vyváženou stravu s nízkotučnými potravinami. Naučte je, jak je důležité jíst vyvážená jídla s řadou položek bohatých na živiny, jako jsou luštěniny, ovoce a zelenina, mléčné výrobky, ořechy a libové maso.

Sledujte porce svých dětí

Častým důvodem obezity je i neúměrné přejídání dítěte. Mějte pod kontrolou všechny porce vašeho dítěte. Navíc při přejídání trpí hlavně trávicí ústrojí, které mnohdy ani nestihne potravu pořádně strávit. Samozřejmě, každé dítě je jiné a má jiný výdej energie, obecně je doporučeno dávat dětem na jednu porci asi 70 – 80 gramů masa, polovina šálku vařené rýže nebo těstovin, jeden krajíc chleba, jeden rohlík nebo 70 gramů sýra.

Omezte jejich lenošení

Omezte svým dětem čas, který tráví u televize, nebo počítače. Místo toho jim zajistěte nějakou sportovní aktivitu alespoň na jednu hodinu každý den. Čas strávený lenošením omezte na dvě hodiny denně.

Zkontrolujte potraviny ve spíži

Pokud skladujete ve spíži nějaké sladkosti, brambůrky nebo cokoliv nezdravého, je největší pravděpodobností, že děti podlehnou pokušení. Staňte se vzorem pro své dítě a těchto pochutin a sladkostí se zbavte. Nahraďte je ovocem, zeleninou nebo oříšky. Nezapomeňte ani na sladké nezdravé šťávy.

Obézní děti jsou více náchylnější na různé nemoci a jsou vystaveny vyššímu riziku onemocnění jako jsou cukrovka, srdeční problémy, astma nebo spánkové poruchy.

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT