Dieta podle věku. Na každou věkovou skupinu zabírají jiné triky

Potřeby těla a nároky na výživu se s dospívajícím, a poté stárnoucím tělem mění. Vyhovte mu ve všech ohledech a dopřejte si všechny látky, které vás udrží dlouhodobě fit. Vaše chutě se nejspíš během života nijak radikálně nezmění, ale potřeby ano. Ve dvaceti letech se totiž organismus chová jinak, než když dosáhne čtyřicítky.

Rychlá a zdravá jídla pro náctileté

Mládí je plné školních povinností, zájmových aktivit a času s přáteli. Náctiletí nebo lidé po dvacátém roku života většinou nechtějí stát dlouho u plotny, pokud tato činnost není vyloženě jejich zájmem. Vyplatí se proto také chytře zvolit jídelníček, jenž obsahuje mnoho čerstvých potravin, které můžete připravit za několik minut. Saláty, ovoce, zelenina, kuřecí maso na vodě, ořechy a mléčné výrobky jsou tou správnou volbou. Obsahují spoustu minerálních látek, vitamínů a navíc dodají potřebnou energii. Speciální pozornost by v tomto věku měla být mířena na bílkoviny.

Výživa ve třiceti letech

Koloběh života už je takovým lidem vlastní. Nejprve do práce, poté s ratolestmi na kroužky, věnovat se domácím pracím, a nakonec úkolům s dětmi. Na tělo je vyvíjeno velké množství tlaku, a proto se u některých jedinců nebezpečně zvyšuje hladina stresu. Důležitými se proto ve stravě stávají minerály, jako je hořčík, draslík, železo a další. Vsaďte na celozrnné pečivo, ořechy, luštěniny ale také na zelenou listovou zeleninu.

Když přijde na řadu čtyřicítka

V tomto věku se hlásí o slovo hormonální nerovnováha, a to především u žen. Doba menopauzy je náročná a někdy až vyčerpávající, proto se nebojte spoléhat na přírodu doplnit si potřebné látky skrze jídelníček. Zvyšte příjem vitamínu D, který můžete získat nejen ze slunce, ale také například z ryb, cereálií nebo mléčných výrobků. Zaměřte se také na vyšší příjem vlákniny, která podporuje trávení a také vápníku, jelikož vaše kosti začínají pomalu stárnout.

Zdroj: Shape.com

Autor: Tereza Hotovcová
ZAVŘÍT