Jak se naučit správnému hubnutí a nezahánět stres jídlem?

Přidat na Seznam.cz

Každý mi určitě dá za pravdu, že zdravé odhodlání pro něco – je úplně jedno co, je skvělý start, abychom toho dosáhli. Jenže! Ono to odhodlání je často pomíjivé. Je to velice lehké, a proto to stejně rychle dokáže přestat bavit. Ale udržet si to zmíněné odhodlání a dotáhnout danou věc do cíle – to je ten pořádný oříšek!


Správná motivace

Nejčastějším příkladem bývá, že se rozhodnete vstávat o hodinu dřív a chodit se nastartovat do nového dne do posilovny nebo do fitka. Většinou tyto plány do 14-ti dnů, bohužel ztroskotají. Nebo dokonce odmítnout kus nabízené čokolády – budete ze sebe mít skvělý pocit, ale kolikrát se Vám to podaří?

Každý známe to nutkání „Tak teď si to můžu dovolit, jednou to poruším, vždyť to se nic nestane!“  – to je ta největší blbost, kterou si můžete říct! Je to vyloženě brána do pekel, protože pokud porušíte jednou, porušíte znova a znova a pak už z toho máte tak blbý pocit, že raději s nějakým snažením skončíte úplně.

Hlavní je vydržet

Ale jak si uchovat tu zdravou motivaci, aby se vám podařilo dostat se k vysněné postavě, a být na sebe právem pyšní?

Sejde z očí, sejde z mysli

Často se tohle pořekadlo omílá – ale právem, něco na tom určitě je. Zkuste si vylepit na ledničku fotku vaší vysněné postavy a vždy, když ji budete chtít otevřít, se na ni podívejte. Určitě vám to pomůže.

Následujte svůj cíl

Zapisujte si své výsledky a úspěchy, budete se snažit. Važte se třeba každý den a postupně si svou váhu zapisujte – třeba taky na bloček na lednici. Za pár dní můžete porovnat rozdíly, a to vám dá další motivaci pokračovat.

Pochlubte se

Nenechávejte si své úspěchy pro sebe, svěřte se svým známým nebo rodině, co se vám už povedlo a jak to vlastně děláte a uvidíte, jaká podpora vás najednou obklopí. A to se potom hubne o dost snadněji.

Všechno je v hlavě

Psychika je při hubnutí mnohem důležitější než žaludek. Ta rozhoduje o tom, jestli budete mít na nezdravé nebo momentálně zakázané jídlo chuť. Takže je třeba si první poradit s ní, a potom vám hubnutí půjde jako na drátkách. Vezměte si třeba stres. Někdo při něm hubne, někdo se zase zajídá a nekontrolovatelně přibírá a pak toho lituje. Tohle je v nás zakořeněno již od malička. Pokud se dítě vzteká nebo nějak zlobí, matka mu intuitivně dá „něco na uklidnění“ – v tomto případě piškotek, sušenku či něco podobného. A tak nevědomky vštěpuje potřebu stresové situace zajídat.

Co když stres proste nezvládnu?

Jednoduché. Prostě navštivte psychologa, který se s vámi pokusí odstranit podněty, jež vás vedou k tomu, abyste se začali přejídat, a tak změnit naučenou reakci. Mějte dopředu připraveno, co budete dělat v případě, že vás přepadne chuť se prostě „projíst do pohody“. Zkuste třeba oblíbenou muziku, zatancujte si, zazpívejte – dejte tělu impuls, že nehodláte jen tak sedět a poslouchat jeho pokyny, ale dělat něco, co normálně neděláte. Mozek hned rozpozná, že se děje něco odlišného, než na co je zvyklý a začne vás podněcovat jinam než k ledničce.

Jak je vám ale všem jasné, hlavní je prostě pevná vůle. A jak jste na tom s odhodláním vy?

 

Autor: Michaela R.
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat

Články pro Vás

Potvrzuji, že odesláním tohoto formuláře vyjadřuji svůj souhlas s Všeobecnými smluvními podmínkami a beru na vědomí tyto Zásady zpracování osobních údajů společnosti VARIETY STYLE s.r.o.