Jezte zdravě a přitom hubněte

A jsme zase u hubnutí. Tentokrát budeme hubnout zdravě a vy s námi můžete vyzkoušet metodu diety, kterou používala i vévodkyně Kate.

Jmenuje se Dukanova dieta, a že je opravdu zdravá a organismu nijak neškodí, o tom svědčí pohled na ženy, které si tuto dietu dodržují. Mají energii, zářivou pleť i vlasy, pevné nehty a – jak jinak – perfektní postavu.

Základem této diety jsou bílkoviny, sacharidy a tuky musíte naopak drasticky omezit. Dieta se skládá ze 4 po sobě následujících a navazujících fází, tak si je pojďme společně projít.

1. Útočná fáze

10 dní smíte jíst pouze nízkotučné potraviny obsahující bílkoviny. To vám naprosto změní metabolismus a umožní velmi rychle „rozpustit“ nadbytečné tuky. Mezi doporučené potraviny patří například ryby, drůbež, sýr typu cottage, tvaroh či tofu. A představte si – všeho můžete sníst, kolik jen chcete!

2. Proplouvací fáze

V této fázi se na zasycení přidává k bílkovinám také zelenina. Můžete střídat nejrůznější druhy – zelené fazolky, kedlubny, lilek, dýně, listový salát, pórek, kapustu, špenát rajčata i houby! Tímto způsobem se stravujete celou dobu, dokud nedosáhnete ideální váhy.

3. Upevňující fáze

Naučíte se, jak si váhu udržet. Nepůjde to hned, ale nakonec si ty správné vychytávky najdete. K potravinám ze 2. fáze můžete 1x týdně přidat nějaké „mlsání“. A naopak, 1 x týdně se vždy udržuje ryze bílkovinný den.

4. Stabilizační fáze

Máte-li vysněnou váhu, můžete si teď dopřát 6 až 7 dní jíst vše, na co máte chuť. Jeden den v týdnu ale musí zůstat vyhrazený pouze bílkovinám, pomůže vám, pokud si zvolíte jeden den, který dodržujete každý týden.

Dukanovu dietu si oblíbily především ženy, které nerady cvičí, zároveň ale nechtějí hladovět a zhubnout potřebují rychle.

Pokud jste sama takovým případem, nezbývá než se zapojit a s námi dietu vyzkoušet. Žádná jiná, méně náročná, už asi doopravdy neexistuje.

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT