Když máte dost pohybu, znamená to, že můžete jíst, co chcete? Pozor na tuto domněnku

Přidat na Seznam.cz

Pravidelný ohyb je pro zdravou životosprávu podstatný. Jenže sám o sobě nestačí. Zkuste popřemýšlet nejen o množství cvičení, běhání či jiných sportovních aktivitách, ale také o tom, zda organismu dopřáváte ty správné živiny. Bez kvalitního jídelníčku to totiž nejde.


Hýbu se, tak je přeci jedno, co jím!

Jestliže nesportujete vrcholově, myslíte si, že si jídelníček nemusíte hlídat? Tak to jste na omylu. Ani amatérští sportovci by neměli podceňovat vliv správného stravování na svou fyzickou pohodu. Jídlo a pohyb spolu úzce souvisí. Správný jídelníček dokáže zlepšit sportovní výkon. Pokud tělu nedodáte dostatek živin, dříve či později vám zásoby energie dojdou. A vy budete buď unavení nebo začnete přibírat na váze. Chcete-li se dobře cítit, vyhněte se následujícím omylům!

Když se hýbu, sladké nevadí

Částečně ano. Sacharidy tělo při fyzické námaze potřebuje jako nezbytný zdroj energie. Důležité ale je, jaký druh zvolíte. Když se budete „dopovat“ čokoládou a/nebo sušenkami, tedy jednoduchými cukry, zaděláte si tak akorát na tukové polštářky. Jednoduché sacharidy jsou skvělým zdrojem okamžité energie. Ale je potřeba spálit je hned. Oproti tomu sacharidy složené, které jsou obsaženy například v bramborách či obilninách, se v těle štěpí postupně a tvoří zdroj dlouhodobé energie.

Snídaně není nutná?

Ti, kdo se ráno nestíhají najíst, a ještě doufají, že se to příznivě podepíše na jejich postavě, jsou sami proti sobě. Pokud jíte nepravidelně, zaděláváte si na zdravotní obtíže a nadváhu. Navíc, když se ráno nenasnídáte, porce energie a živin vám bude chybět v průběhu celého dne. A večer budete mít tendenci všechno dohnat, a tak se přejíte. Organismus během noci bude muset všechny živiny zpracovat, namísto toho, aby regeneroval.

Hlavně se vyhýbat tuku

Ani to není tak úplně pravda. Organismus tuk nezbytně potřebuje ke správnému fungování. A čím víc jej budete ve své stravě omezovat, tím větší potřebu bude tělo mít ukládat si ho na horší časy. Opět je ale důležité, odkud tuky čerpáte. Tělo potřebuje především omega-3 mastné kyseliny, které najdete především v rybím mase nebo olivovém oleji.

Vařit není potřeba

Toto tvrzení je zcela mylné. Nemáte-li čas, věřte, že jednoduché zdravé jídlo zvládne připravit každý během pár minut. Obecně platí, že za celý den byste měli přijmout 20 % bílkovin, 50 % sacharidů a 30 % tuků. Jestliže opravdu nestíháte, rozhodně ale nevolte stravování ve fast foodech! Na trhu najdete spoustu zdravých teplých hotových jídel, která pokryjí nutriční potřeby vašeho těla.

Pečivo? Nikdy!

Záleží, jak které… Bílé pečivo jsou jen prázdné kalorie bez výživové hodnoty. Celozrnné tmavé pečivo je naproti tomu cenným zdrojem vlákniny a složených sacharidů, které na zdravý talíř rozhodně patří!

Pokud hodně sportujete, o to víc dbejte na to, co jíte. A nikoli naopak!

Autor: Michaela R.
Přidat na Seznam.cz
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat

Články pro Vás

Potvrzuji, že odesláním tohoto formuláře vyjadřuji svůj souhlas s Všeobecnými smluvními podmínkami a beru na vědomí tyto Zásady zpracování osobních údajů společnosti VARIETY STYLE s.r.o.