Motivace k pohybu a jídelníčku – jak na to? Zkuste to teď!

Chcete hubnout, hýbat se, lépe jíst, prostě změnit svůj vlastní život? Začít myslet víc na sebe a svůj život? Někdy je to důležité, protože se nestravujete nejlépe, pohyb máte opravdu minimální a na vás a vašem zdraví se to už začíná neblaze podepisovat. Rozhodli jste se, že začnete hubnout od prvního ledna? Odborníci se shodují, že i když je to velmi oblíbené datum, není dobré na nějaké dramatické změny. Proč? Většině lidí předsevzetí stejně nevyjde, takže pak se jen musíte vyrovnat s dalším neúspěchem. Letní obdoby je na změnu a celkové lepší zacházení s tělem přijatelnější období.

Povzbuzení pro vaši motivaci

Po cvičení se cítíte lépe, všechen endorfin v těle se nakumuluje, když budete jíst zdravěji, budete se také lépe cítit a nebudete mít problémy v mnoha sférách života. Léto je dobrou dobou pro změnu. Nemusí být nutně razantní, stačí malé krůčky, které se postupně budou přidružovat a vy tak lepší životní styl získáte automaticky, bez nutnosti drastických změn. Jak na to?

Nezasekněte se

Přijdete domů, jste unavení, sednete si na chvíli na pohovku, zavřete oči. Představa, že musíte vstát, jít na procházku, cvičit nebo si třeba zaběhat vás zrovna nenaplňuje optimismem? Raději budete pohodlně sedět a odpočívat? Pokud se opravdu nemůžete přemoct a jít odpoledne cvičit a podobně, pak na to jděte jinak. Vstaňte ráno, jděte plavat, běhat a podobně. Přijďte z práce a rovnou běžte cvičit. Budete to mít rychleji za sebou.

Sparing partner

Pro hubnutí je dobré, když máte někoho, kdo vás doprovází. Ať už to bude ve cvičení, v hubnutí nebo s vámi půjde na procházku či kurz vaření. Když chodíte cvičit s někým, vždy to jde lépe a budete tak chodit častěji. Cvičení tak bude zábavnější a budete motivovanější.

Fáze cvičení

Pohyb je důležitý a neznamená to, že budete pravidelně chodit cvičit, že vás to spasí. Jděte na nákup pěšky, denně ujděte několik tisíc kroků, vystupte o zastávku dřív a dojděte zbytek pešky. Ráno jděte plavat, choďte po schodech nebo se jděte projít se psem trochu dál, než jen okolo domu.

Čtěte také: Hroznové víno: jak působí na vaše zdraví a postavu?

Chytrý jídelníček

V létě je nejdostupnější ovoce a zelenina, proto se na ni více soustřeďte. Zeleninové saláty, grilovaná zelenina, ovocné saláty, různé pomazánky ze zeleniny. To všechno vám pomůže nedávat si tučná a nezdravá jídla.

Dostatek tekutin

Bez nich to prostě nejde. Mějte láhev s vodou vždy po ruce, pijte pravidelně a kontrolujte, kolik toho vypijete. V létě je ideální minimálně litr a půl vody denně, což vám pomůže hydratovat tělo, pleť a celkově se nebudete cítit tolik unavení.

Autor: Zuzana Žáková
ZAVŘÍT