Nedokážete si představit ráno bez kávy? Přidejte si do ní kokosový olej!

Kokosové ořechy byly v minulosti pro mnoho z nás jakýmsi symbolem tropické dovolené. Kokosy ale nejsou pouze hezké na pohled, ukrývají v sobě rovněž mnoho zdraví prospěšných látek, které by bylo škoda nevyužít pro své zdraví a krásu. Kokosový olej totiž zdaleka nemusíte používat pouze v kuchyni při vaření a pečení. Můžete ho snadno učinit součástí vašeho ranního kávového rituálu. Váš organismus vám za to poděkuje.

Kokosový olej a jeho pozitiva

O kokosovém oleji se v nedávné době vedly nejrůznější diskuze, zda je či není zdravý. Odborníci se dnes shodují na tom, že přírodní kokosový olej je zdravým produktem. Důvodem je především to, že obsahuje velké množství mastných kyselin s tak zvaně středně dlouhým řetězcem. Tyto mastné kyseliny mají velmi pozitivní vliv například na naši trávicí soustavu. Na rozdíl od jiných typů mastných kyselin totiž nejsou v našem organismu přeměňovány na tuk. Paradoxně ony samy ke spalování tuků v našem těle napomáhají. Z tohoto důvodu tak najdete zmínky o kokosovém oleji u mnoha různých typů diet. Kromě toho má kokosový olej i další prokázané účinky, jako je snižování hladiny cholesterolu, omezení vzniku kardiovaskulárních chorob či posilování imunity.

zdroj: pixabay.com

Samostatně či v kombinaci s dalšími zdravými přírodními produkty

Jednoduchý způsob, jak kokosový olej do svého jídelníčku zařadit snadno a netradičně, spočívá v tom, že si ho malé množství přidáte do kávy, nejlépe hned ráno. Existuje i recept na výrobu specifické směsi, která vaši kávu přemění na velmi zdravý nápoj. Tuto směs si vyrobíte smícháním tři čtvrtě šálku přírodního kokosového oleje, půl šálku medu a jednoho pytlíčku mleté skořice. Směs dokladně promíchejte, uložte do uzavíratelné skleničky a skladujte v ledničce. Následně si jednu až dvě čajové lžičky směsi rozmíchejte každé ráno v šálku vaší oblíbené kávy. Důležité je směs v kávě dobře rozpustit. Kromě pozitivních účinků na vaše zdraví získá vaše káva i velmi lahodnou chuť.

Zdroj: healthline.com

Autor: Martina Šťastná
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu