Ovoce a zelenina jsou pro zdravé snižování váhy zásadní. Ale které ovoce vám při hubnutí nejlépe poslouží?

Každý z nás asi ví, jak chutným osvěžením je pojídání ovoce. Navíc jde o občerstvení plné vitaminů, minerálů, vlákniny a dalších živin, které kromě podpory celkového zdravotního stavu skvěle funguje také při hubnutí. Ovoce jednak obsahuje jen málo kalorií, ale také je bohaté na vlákninu, což je pro proces snižování hmotnosti zásadně důležité. A které druhy ovoce vám při procesu hubnutí pomohou nejlépe?

Grapefruit

Tento kříženec mezi pomelem a pomerančem je s dietou a hubnutím běžně spojován. Polovina grapefruitu obsahuje pouze 39 kalorií, ale téměř pokrývá denní potřebu vitaminu C. Grapefruit má také nízký glykemický index, což znamená, že pomaleji uvolňuje cukr do krevního řečiště, a právě to napomáhá hubnutí a udržování hmotnosti. Pokud si dáte grep před hlavním jídlem, snížíte množství jídla, které si posléze dopřejete.

Kiwi

Anketa: Které ovoce máte nejraději?
Celkem hlasů: 183

Kiwi je velmi výživné ovoce s obrovským množstvím vitaminu C, vitaminu E, folátu a vlákniny a má významné zdravotní přínosy. Může pomoci stabilizovat hladinu cukru v krvi, zlepšit hladinu cholesterolu a podporovat zdraví střev, což vše zároveň zahrnuje přínosy pro hubnutí. Stejně jako grep má i kiwi nízký glykemický index, takže ačkoli obsahuje hodně cukru, cukr je uvolňován pomalu a vaši váhu ani hladinu cukru v krvi nijak neohrožuje.

Melouny

Melouny mají nízký obsah kalorií a vysoký obsah vody, díky čemuž jsou pro hubnutí ideální volbou. Také jsou bohaté na vlákninu, draslík a antioxidanty, jako je vitamin C či beta-karoten. Konzumace ovoce s vysokým obsahem vody skvěle pomáhá zbavit se nadváhy. Udrží vás hydratované, a to je z hlediska hubnutí velmi důležitá věc. Ale pozor! Meloun má poměrně vysoký glykemický index a je hodně sladký, proto je potřeba hlídat množství ovoce, které sníte.

Banány

Někteří lidé se při své snaze zhubnout banánům vyhýbají kvůli jejich vysokému obsahu cukru a kalorií. Jsou opravdu více kalorické než mnoho jiných plodů, ale jsou také bohatější na obsah draslíku, hořčíku, manganu, vlákniny a řadu antioxidantů. Glykemický index banánů je nízký až střední, a tak se jedná o ovoce, které naopak při hubnutí pomáhá, stejně tak jako napomáhá udržovat nízkou hladinu cholesterolu a krevního cukru.

Avokádo

Avokádo je mastné a kaloricky husté ovoce. Navzdory vysokému obsahu kalorií a tuků avokádo může podporovat hubnutí! Je to proto, že konzumace avokáda zvyšuje pocity plnosti, snižuje chuť k jídlu a zlepšuje hladinu cholesterolu. Avokádo můžete použít jako náhradu za máslo nebo margarín a namazat jej na chléb či toust!

Ovoce je nezbytnou součástí zdravé výživy a pomáhá při hubnutí. Nicméně samo o sobě klíčem ke zhubnutí není. Nedá se nic dělat, chcete-li zhubnout, musíte začít i s fyzickou aktivitou!

Autor: Michaela Richterová

Mohlo by Vás zajímat​

ZAVŘÍT