Potraviny, které sabotují váš spánek, aneb čemu se večer rozhodně vyhnout

Kvalita spánku závisí na mnoha faktorech. Někdo si už televizi z ložnice odstranil, někdo zase dává telefon do jiné místnosti. Avšak věděli jste, že kvalitu našeho spánku ovlivňuje i to, co člověk jí? Je známo, že káva a zelený čaj večer zrovna neprospívají, stejně jako alkohol, po kterém se člověk cítí mnohem víc unavený. Čemu se tedy vyhnout před spaním?

Pikantní jídla

Kořeněná a pikantní jídla nejsou pro každého, ale ti, kteří je milují, by si měli dávat pozor. Ve večerních hodinách není dobré používat příliš kořeněné pokrmy. Silná koření často způsobují pálení žáhy a zažívací potíže, které se mohou při ležení zhoršovat.

Hořká čokoláda

Často zapomenutá skutečnost je, že hořká čokoláda obsahuje kofein. I když je to zdravější volba mlsání oproti bílé a mléčné čokoládě, zkuste si užít tuto sladkou neřest alespoň pár hodin před spaním. Stejně jako u kávy působí i kofein v hořké čokoládě jako povzbuzující prostředek, což brání vaší šanci na klidný spánek.

Rajčata a rajčatová omáčka

Mísa špaget s rajčatovou omáčkou je příjemným jídlem, které vám zpestří večer. Ale pozor, rajčata a rajčatové omáčky jezte vždy několik hodin před spaním. Jsou plné aminokyseliny zvané tyramin, která aktivuje uvolňování norepinefrinu. Tato chemická látka zvyšuje mozkovou aktivitu, což zase zpomaluje vaši schopnost usnout.

Uzené maso a sýr

Stejně jako u rajčat, uzená masa a sýry jsou dalším záludným zdrojem tyraminu, aminokyseliny zvyšující mozkovou aktivitu, díky níž se někteří z nás cítí aktivnější.

Citrusové plody

Citrusové plody jsou přírodní diuretika. Jestliže je budete jíst před spaním, v noci byste mohli navštěvovat toaletu více než kdy jindy.

Máte potíže se spánkem a usínáním nebo patříte mezi ty lidi, kteří jak lehnou, tak se vzbudí až ráno?

Autor: Bára Králová
ZAVŘÍT