Příznaky syndromu přetrénování aneb na co si dát pozor? Část II.

Včera jsme si nastínili pár hlavních příznaků syndromu přetrénování. To ale rozhodně není všechno! Na co dalšího bychom si měli dát pozor?

Bolest svalů

Většina sportovců a lidí, kteří milují cvičení označují bolesti svalů právě za běžnou součást tréninku. I tady je třeba rozlišit správnou bolest a bolest, která vede k syndromu přetížení. Nikdo po vás přeci nechce zázraky.

Slabá imunita

Snížená imunita se během syndromu přetrénování projeví například slabým nachlazením, rýmou, bolestí hlavy nebo infekcí. Proto příznaky nepřehlížejte, ať si z obyčejné rýmy nepřivodíte závažnější onemocnění.

Výkyvy nálad

Říká se, že při cvičení se vyplavují tzv. hormony štěstí, které na člověka přenesou dobrou náladu a optimismus. Jenže proč jste čím dál více podrážděnější, ba dokonce agresivnější? Za tím stojí právě uvedené hormony, které se přestanou při syndromu přetrénování tvořit.

Ztráta nadšení a motivace

Mezi poslední počáteční příznaky tohoto syndromu patří i to, že najednou pociťujete vůči fitku a cvičení odpor, pomalu ztrácíte motivaci a nadšení, na kterém jste tak dlouho pracovali.

Jak tomuto syndromu předejít?

Jakmile se pustíte do cvičení, začněte zvolna a zapomeňte na nerozumné zvyšování tréninkové intenzity, svému tělu dopřejte správnou regeneraci. Nezapomeňte ani na správný a vyvážený jídelníček, který zahrnuje všechny potřebné živiny.

Jakmile začnete pociťovat nudu a únavu, zvolněte, někdy je dobré i změnit prostředí, vyměňte fitko za přírodu, posilovací stroje za kolo nebo inline brusle. Na sport se neupínejte tak, jako by to bylo to jediné, co v životě máte, zkuste zapomenout na počítání kalorií a začněte si pohyb více užívat.

Všechno, co děláte, dělejte s rozumem. Každé tělo je jiné a každé také potřebuje ke splnění cílů člověka něco jiného. Proto se nenechávejte ovlivnit davovým šílenstvím a řiďte se starým dobrým pořekadlem „někdy je lepší méně než více“.

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT