Problémy s krční páteří trápí stále více lidí. Jak si ulevit od nepříjemné bolesti?

Problémy se zády a páteří patří v západních zemích k nejčastějším důvodům, proč lidé vyhledávají lékaře. Často se o těchto potížích, které mnohdy souvisejí s naším moderním, pohodlným, ale nepříliš zdravým životním stylem, hovoří jako o jedné z civilizačních nemocí dnešní doby. Jednou z oblastí, která nás trápí, je kvůli sedavému zaměstnání a hodinám stráveným u počítače, krční páteř. Problémy s krční páteří navíc často vedou k nepříjemným bolestem hlavy.

Špatné držení těla – základ problémů

Když se na příčiny problémů s krční páteří podíváme trochu podrobněji, zjistíme, že jejich základem je především špatné držení těla. Právě k tomu náš nezdravý styl života, jako je dlouhé sezení, práce na počítači a dlouhé stání přispívá. Často si toto špatné držení těla lety vlastně samy vytvoříme. Typicky k němu přispívá například práce u počítače se špatně nastavenou výškou židle či monitoru. Naše hlava je pak následně mnoho hodin denně v nepřirozené pozici a problémy s krční páteří na sebe nenechají dlouho čekat. K méně častým příčinám potíží s krční páteří patří nadměrné hromadění solí v organismu či problémy s hladinou určitých hormonů.

Postiženou oblast nejprve prohřejte

Pokud se u vás potíže s krční páteří začaly objevovat, můžete je účinně zmírnit speciálními cviky a také masáží. Různá relaxační centra nabízejí často speciální masáže zaměřené právě na tuto oblast, ale ulevit si můžete i vy sami pomocí automasáže. Před ní je vhodné nejprve oblast krční páteře uvolnit a prohřát prostřednictvím teplé koupele ve vaně nebo alespoň přiložením teplého ručníku. Do vody se pro větší účinnost doporučuje přidat sůl nebo bylinky. Nahřívat byste takto krční páteř měli alespoň po dobu patnácti minut.

Speciální cviky a masáž

Poté, co jste si oblast krční páteře prohřáli a mírně uvolnili teplou koupelí, pokračujte v uvolnění jemnou automasáží. Stačí, když se budete po zadní části krku několik minut za pomoci vašich prstů krouživými pohyby masírovat. Vždy mějte na paměti, že je lepší jemnější, delší a méně intenzivní pohyb. Po masáži je vhodné přejít k provedení několika jednoduchých cviků. Jedním z nich je například střídavé otáčení hlavy na obě strany, dále předklánění hlavy na hrudník, úklony hlavy doleva a doprava či provádění půlkruhů. Kromě krku je vhodné cviky uvolnit i oblast ramen.

Zdroj: spine-health.com

Autor: Martina Šťastná
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu