Proč chodit do lékárny? Objevte sílu přírodních antibiotik

Objev antibiotik v roce 1928 patří k největším objevům v historii lidstva a není pochyb o tom, že antibiotika zachránila už miliony životů. Díky penicilinu bylo najednou možné léčit infekce, které byly do té doby velmi často smrtelné, a bez použití antibiotik si nedokážeme představit ani dnešní moderní medicínu. Pro antibiotika ale nemusíme vždy chodit pouze do lékárny, antibiotické látky jsou totiž ukryty i v mnoha přírodních prostředcích. Kde všude přírodní antibiotika najdeme?

Česnek, cibule, křen i zázvor

Pravděpodobně nejznámějším přírodním antibiotikem je česnek, kterému se někdy z tohoto důvodu lidově přezdívá dokonce ruský penicilin. Antibiotické účinky česneku souvisí s obsahem látky zvané alicin. Ten je velmi účinným proti nejrůznějším parazitům, kvasinkám, bakteriím i plísním. Zajímavé je, že česnek jako takový alicin vlastně neobsahuje, tato látka vzniká až při porušení česnekového stroužku rozkrojením, rozkousnutím či slisováním. Nejlepší je česnek konzumovat syrový, neboť teplem bohužel většinu svých léčivých vlastností ztrácí. Podobně jako česnek mezi přírodní antibiotika patří také další „kořeny“ jako cibule, křen či zázvor.

Jablečný ocet

Dalším přírodním antibiotikem je jablečný ocet, který bývá často považován rovněž za elixír mládí a zdraví. Jableční ocet je bohatý na mnoho vitamínů, minerálů a antioxidantů. Kombinace těchto látek mu dodává i velmi silné antibakteriální účinky. Používá se například při střevních problémech či nejrůznějších infekcích krku a nosu.

Přírodní med

Rovněž čistě přírodní med obsahuje velké množství zdraví prospěšných látek, jako jsou vitamín C a B6 či rozmanité minerální látky. Pro své skvělé antibakteriální a antiseptické účinky byl med používaný už ve starověkém léčitelství. Antibiotických vlastností medu lze využít nejen při nachlazení, ale také při kožních problémech. Velmi dobrých vlastností, lepších než mnohá uměle vytvořená antibiotika, med dosahuje rovněž v boji s tak zvaným zlatým stafylokokem.

Zdroj: healthline.com

Autor: Martina Šťastná
ZAVŘÍT