Sedmiletý chlapec dostal astmatický záchvat po tom, co snědl sladkosti

Noční můrou se mamince sedmiletého chlapce staly dusíkaté sladkosti, které snědl. Místo potěšení tak oba zažívali po cestě domů z obchodu chvíle hrůzy. Její malý syn dostal silný astmatický záchvat, který téměř vedl až ke ztrátě dechu.

Místo sladkostí záchvat

Racheal Richard McKenny ze St. Augustine na Floridě zveřejnila na sociální síti Facebook varování, že její syn Johnny měl děsivou reakci na oblíbené sladkosti „Dragon’s Breath“ – tekutou dusíkatou cereální cukrovinku, která způsobuje efekt, kdy z nosu a úst začne po jejím požití vycházet kouř.

Ve svém příspěvku uvedla, že Johnny, který trpí astmatem, dostal asi deset minut po požití kašel, který se po dvaceti minutách stal skutečně konzistentním. Kašlal až tak moc, že začal mít problémy se nadechnout, jenže do nemocnice to bylo ještě moc daleko. Proto Racheal vyhledala první hasičskou stanici, kde hasiči dali Johnnymu albuterolu, injekci IV a epinefrinu, než ho odvezli do nemocnice. Johnny se po celém záchvatu nyní zotavuje doma.

Čtěte také: Julie (19): Matka ji udržovala v extrémní čistotě. Nyní má astma a nulovou imunitu.

Co se děje v ústech po požití tekutého dusíku?

„S tekutým dusíkem dáváte do úst tikající bombu velmi studeného plynu,“ říká dětská lékařka Dr. Elizabeth Murray. Obecně může náhlá expozice velmi chladnému (nebo někdy velmi horkému) vzduchu vyvolat pískot na průduškách. Proto, pokud trpíte astmatem, je lepší se jakémukoliv typu dýmu vyhnout. „I když astma nemáte, můžou být vaše dýchací cesty, jícen a žaludek podrážděné a zanícené,“ řekl Dr. Sunil Joshi z konzultantů astmatiky Family Allergy.

Maminka chlapce ví, že měli velké štěstí. Proto se rozhodla šířit jejich příběh a varovat tak ostatní proti tomuto výrobku. „PROSÍM, pokud znáte někoho, kdo má dokonce jen mírný případ astmatu, NENECHEJTE je tuhle věc nikdy sníst,“ žádala.

Autor: Bára Králová
ZAVŘÍT