Skvěle se vyspat je luxus. Které potraviny pomáhají na dobrou noc?

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz
špenát (zdroj foto: pixabay.com)

Začneme zajímavostí. Věděli jste, že průměrný člověk prospí kolem 24 let a 4 měsíce života? Mozek v noci potřebuje zpracovat věci, které se udály během dne, ale kvalitní spánek je také předpokladem pro to, abychom do dalšího dne vstoupili plni energie. Přitom celá 1/3 populace trpí poruchami spánku. Pomoci mohou i některé potraviny.


Brokolice

Je zeleninou obsahující kyselinu gama-aminomáselnou, která silně působí na zlepšení spánku.

Mandle

Výzkumy prokázaly, že hrst mandlí večer, dokáže díky obsahu tryptofanu zkrátit dobu usínání až o 40 %. Podobného účinku můžete dosáhnout také pitím mandlového mléka.

Avokádo

100 gramů avokáda obsahuje 29 miligramů hořčíku. Ten celkově uvolňuje organismus a napomáhá spánku, někteří odborníci mu dokonce připisují zásluhy za snížení výskytu nočních můr.

Lněná semínka

Jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin a silně působí proti stresu. Po jejich požití stoupne hladina tryptofanu v krvi, a tak dojde k hlubšímu spánku.

 

Listový špenát

Špenát je zeleninou s vůbec nejvyšším obsahem hořčíku. Tento minerál dokáže skvěle uvolnit svaly i celé tělo, a tím organismus připraví na dobrý spánek.

 

Ořechy

Za rok sní údajně člověk v průměru 1,3 kila ořechů. Například arašídy obsahují mnoho látek, které pomáhají ke kvalitnímu spánku. Doporučuje se dát si ořechy alespoň pětkrát týdně.

Losos a makrela

Jsou ryby, které tělo zásobují omega-3 mastnými kyselinami, ale také vitaminem B6, který je důležitý pro tvorbu spánkového hormonu melatoninu.

Krůtí maso

Maso z krůty je obzvlášť lehké a zdravé, obsahuje málo tuku a hodně vitaminů skupiny B. Právě tyto vitaminy zajišťují dobrý stav nervové soustavy a také hluboký spánek.

Vejce

I vejce jsou dobrým uspávadlem. Vaječný bílek totiž povzbuzuje v těle produkci melatoninu, čímžto přispívá k lepšímu spánku. Také vám pomohou usnout rychleji.

Tuňák

Ideálně si dejte tuňákový salát s vejci a se šunkou – všechny zmíněné potraviny přispívají k dobrému spánku. Tuňák totiž obsahuje množství aminokyselin podporujících spánek a šunka tryptofan, o kterém jsme již mluvili.

Ovesné vločky

Obiloviny obsahují hodně hořčíku a tryptofanu, a tak organismus zklidňují a podporují spánek. Ideální večerní svačinkou může být nízkotučný tvaroh s banánem a vločkami. Tvaroh totiž také obsahuje tryptofan a banány vápník, který uvolňuje.

Autor: Bára K.
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat