Skvěle se vyspat je luxus. Které potraviny pomáhají na dobrou noc?

špenát (zdroj foto: pixabay.com)

Začneme zajímavostí. Věděli jste, že průměrný člověk prospí kolem 24 let a 4 měsíce života? Mozek v noci potřebuje zpracovat věci, které se udály během dne, ale kvalitní spánek je také předpokladem pro to, abychom do dalšího dne vstoupili plni energie. Přitom celá 1/3 populace trpí poruchami spánku. Pomoci mohou i některé potraviny.

Brokolice

Je zeleninou obsahující kyselinu gama-aminomáselnou, která silně působí na zlepšení spánku.

Mandle

Výzkumy prokázaly, že hrst mandlí večer, dokáže díky obsahu tryptofanu zkrátit dobu usínání až o 40 %. Podobného účinku můžete dosáhnout také pitím mandlového mléka.

Avokádo

100 gramů avokáda obsahuje 29 miligramů hořčíku. Ten celkově uvolňuje organismus a napomáhá spánku, někteří odborníci mu dokonce připisují zásluhy za snížení výskytu nočních můr.

Lněná semínka

Jsou zdrojem omega-3 mastných kyselin a silně působí proti stresu. Po jejich požití stoupne hladina tryptofanu v krvi, a tak dojde k hlubšímu spánku.

 

Listový špenát

Špenát je zeleninou s vůbec nejvyšším obsahem hořčíku. Tento minerál dokáže skvěle uvolnit svaly i celé tělo, a tím organismus připraví na dobrý spánek.

 

Ořechy

Za rok sní údajně člověk v průměru 1,3 kila ořechů. Například arašídy obsahují mnoho látek, které pomáhají ke kvalitnímu spánku. Doporučuje se dát si ořechy alespoň pětkrát týdně.

Losos a makrela

Jsou ryby, které tělo zásobují omega-3 mastnými kyselinami, ale také vitaminem B6, který je důležitý pro tvorbu spánkového hormonu melatoninu.

Krůtí maso

Maso z krůty je obzvlášť lehké a zdravé, obsahuje málo tuku a hodně vitaminů skupiny B. Právě tyto vitaminy zajišťují dobrý stav nervové soustavy a také hluboký spánek.

Vejce

I vejce jsou dobrým uspávadlem. Vaječný bílek totiž povzbuzuje v těle produkci melatoninu, čímžto přispívá k lepšímu spánku. Také vám pomohou usnout rychleji.

Tuňák

Ideálně si dejte tuňákový salát s vejci a se šunkou – všechny zmíněné potraviny přispívají k dobrému spánku. Tuňák totiž obsahuje množství aminokyselin podporujících spánek a šunka tryptofan, o kterém jsme již mluvili.

Ovesné vločky

Obiloviny obsahují hodně hořčíku a tryptofanu, a tak organismus zklidňují a podporují spánek. Ideální večerní svačinkou může být nízkotučný tvaroh s banánem a vločkami. Tvaroh totiž také obsahuje tryptofan a banány vápník, který uvolňuje.

Autor: Bára Králová
Prohlédnout si všechny fotografie (6)

Mohlo by Vás zajímat​