Snažíte se hubnout, ale váha pořád neklesá? Zde jsou důvody


Udělali jste několik skvělých změn ve stravě a zahájili jste dobrý cvičební program, ale neshazujete kilogramy. Nebo se vám podařilo trochu zhubnout, ale zdá se, že se vám to vždy vrátí a pak si říkáte: „Proč nechudnu?“ Může existovat několik důvodů.

Začali jste s novou cvičební rutinou a začínáte to pociťovat. Je vzrušující naladit se na své tělo fyzickou aktivitou a získat zpětnou vazbu tím, že se poté budete cítit lépe. Je také skvělé vidět určité zvýšení síly, a dokonce i svalové hmoty.

Když ale cvičíte příliš mnoho, můžete rozhodit svůj centrální nervový systém. Dostanete své tělo do situace, kdy je neustále ve stresu a uvolňuje stresové hormony. Přetrénování může vést ke zranění. Může také oslabit imunitní systém a zvýšit náchylnost k nemoci. Cvičte proto pravidelně, ale dopřejte si čas na odpočinek a zotavení, abyste zlepšili svoji kondici a hubnutí.

Nedostatečný spánek

Pokud nemáte dostatek spánku, můžete si ve svém těle vytvořit stejný syndrom přetrénování. Pokud trpíte nedostatkem spánku, vaše tělo si začne myslet, že dochází k nějakému traumatu, což může vést k vyšším hladinám stresových hormonů. A ty velmi ztěžují hubnutí a váš metabolismus se také začíná zpomalovat.

Nejíte dostatečně

To se může zdát matoucí, protože pokud jíte méně, určitě byste měli hubnout, že? To vše se vrací zpět k metabolismu a znovu k problému stresových hormonů. Je čas podívat se na to, co a kolik jíte, protože byste mohli mít kalorický deficit. Když počet kalorií, které přijmete, není dostatečný pro váš typ těla, vaše tělo si myslí, že dochází k další formě traumatu.

Máte dostatek bílkovin

Hlavním cílem proteinu (bílkovin) není jen budování svalové hmoty. Bílkoviny mohou dobře zadržovat chutě a udržovat hladinu cukru v krvi stabilnější. Tak nebudete mít nutkání na „něco sladkého“, což znamená spoustu kalorií a sacharidů.

Naopak jíte a pijete příliš mnoho

Pokud jste to se snižováním hmotnosti mysleli vážně, pravděpodobně si více uvědomujete, jaké jsou vaše porce jídla a příjem kalorií. Počítání kalorií není tak jednoduché, jak se může zdát, protože ne všechny kalorie jsou stejné. 100 kalorií vlašských ořechů bude ve vašem těle působit jinak než 100 kalorií nealkoholického nápoje.

Nepřehlédněte: Co všechno se děje s vaším tělem během spánku?

Je však stále důležité si uvědomit, kolik jíte. I když jíte zdravě, možná vás překvapí, kolik kalorií přijímáte, aniž byste o tom věděli. Chcete-li zhubnout, je důležité přestat pít kalorie. To znamená vynechat nealkoholické nápoje, džusy, sportovní nápoje, speciální kávy atd. Jedná se o rychle působící kalorie, které vás nenasytí a mohou vás nutit jíst více.

Jelikož všechny tyto nápoje jsou plné cukru, mohou zvýšit hladinu cukru v krvi, což vede k havárii. V této fázi máte tendenci toužit po více těchto rychle působících sacharidů ve formě jednoduchých cukrů nebo rafinovaných sacharidů. Kvůli tomu bude hubnutí obtížné, takže se držte se vody.

Autorský text

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT