Trápí vás problémy se soustředěním a pamětí? Zařaďte do svého jídelníčku tyto přírodní léky

Každý den potřebujeme dostatečné soustředění a skvělou paměť, ty nám totiž usnadňují nejen pracovní úkony. Co však dělat, pokud v poslední době máte pocit, že ztrácíte bystrost? Pokud se nedokážete delší dobu soustředit, nebo zapomínáte důležité myšlenky, může být chyba ve vašem stravování. Právě určité potraviny totiž dokážou podpořit naši mozkovou aktivitu.

Borůvky

Pozitivní účinky borůvek by vydaly na opravdu dlouhý seznam. Oproti ostatním bobulím jsou výrazně zdravější, pomoci vám mohou od řady problémů. Ceněné jsou pro obsah velkého množství vitaminu K, C a minerálních látek, zejména draslíku. Navíc slouží také jako silné antioxidanty. Borůvky vám však mohou pomoci i pokud potřebujete podpořit své myšlení.

Obsahují totiž látku zvanou kyselina gallová, ta je velmi důležitým faktorem pro ochranu mozkových buněk, zejména před stresem a úzkostí. Tato kyselina navíc zlepšuje kognitivní funkce a komunikaci mezi neurony, už si tak nebudete připadat zpomaleně a nesoustředěně. Výhodou těchto bobulek navíc je, že je můžete jíst samotně nebo je zařadit do různých pokrmů.

Lněná semínka

Lněná semínka stále nejsou příliš oblíbenou složkou jídelníčku, to je však velká škoda. Jsou totiž nejlepším zdrojem kyseliny alfa-linolenové. Ta slouží jako přirozená ochrana naší mozkové kůry, díky níž zůstane zdravá a funkční. Vaši paměť navíc podpoří také vysoký obsah zinku. Díky tomu se vaše mozková aktivita zlepší. Lněná semínka jsou poměrně neutrální potravinou, přidat je tak můžete podle chuti kamkoliv. Nejčastěji se s nimi můžete setkat v různých tyčinkách, přidat si je však můžete třeba i do ovesné kaše k snídani.

Červená řepa

Řepa se vyznačuje obsahem dusičnanů, jejichž vlivem se rozšiřují krevní cévy. Díky tomu tak dochází ke zlepšení krevního oběhu, do mozku tak může proudit dostatek okysličené krve. Nebudete se cítit unavení, právě naopak se konzumací řepy zbystří vaše paměť a zlepší výkonnost. Kromě toho tato zelenina slouží i jako skvělý antioxidant, zbavíte se tak nežádoucích toxinů v krvi.

Hořká čokoláda

Ke zlepšení paměti vám dokonce může dopomoci i čokoláda. Je však důležité dodržovat některé zásady, abyste spíše nepřitížili svému metabolismu. Čokoláda by měla mít co nejvyšší obsah kakaa, vyhněte se proto mléčné čokoládě. Tato laskomina může být zdraví prospěšná, obsahuje totiž řadu minerálních látek – draslík, zinek, železo, hořčík a další. Navíc také díky antioxidantům podporuje činnost mozku – už pro vás tak nebude složité udržet pozornost.

To, jakou stravu zvolíme, dokáže ovlivnit opravdu mnoho věcí. Právě proto je důležité neustále myslet na zdravou výživu, která tělu poskytne vše potřebné pro správné fungování. Nejen paměť totiž můžete podpořit jednotlivými potravinami.

Zdroje: healthline.com

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT