Výborná pomazánka z avokáda pro zdravější den nejen pro hipstery!

S avokádem se v posledních letech roztrhl pytel, ale je to jenom dobře. V avokádu se skrývá spousta prospěšných živin, nepřiberete po něm a chutná výborně. A ještě navíc budete držet krok s módními trendy.

Aby dobře chutnalo

Avokádo se používá ve spoustě receptů. Nejen, že je hlavní složkou proslulého guacamole, ale přidává se třeba ke grilovanému tofu.

My jsme si oblíbili jednoduchou, ale o to lahodnější avokádovou pomazánku. Budete na ni potřebovat:

  • 1 ks avokáda
  • 1 balení tvarohu
  • 1 ks malé cibule, 1 stroužek česneku
  • Pepř, sůl a citrón

Nejdřív je potřeba nachystat si avokádo. Dbejte na to, abyste si vybrali už zralý kus. Avokádo opatrně rozřezejte na dvě poloviny a vyjměte pecku. Vypeckované ovoce pečlivě oloupejte, pak získanou dužinu rozmačkejte vidličkou nebo ručním mixérem. Nezapomeňte rozmačkanou dužinu zakápnout citrónem.

Česnek a cibuli oloupejte. Cibuli nakrájejte na drobné kousky a česnek utřete. Takto upravenou cibuli s česnekem přidejte do tvarohu, kde je spolu rozmíchejte. Do vzniklé směsi opatrně vmíchávejte připravenou dužinu z avokádu, dokud se složky zcela nesmísí.

Pomazánku okořeňte solí a pepřem podle své chuti a můžete podávat třeba na čerstvých toastech.

Náš tip. Pokud nejste fanoušci tvarohových pomazánek, můžete tuto složku nahradit třeba pomazánkovým máslem nebo lučinou. Můžete přidat i tatarskou omáčku.

Co na tom avokádu všichni mají

Kromě toho, že avokádo chutná výborně, je i jednou z nejzdravějších pochoutek, které si můžete dopřát. Obsahuje více než 20 různých vitamínů (např. K, C, B5, B5, E, A, B1, B2, B3).  Také v něm najdete více draslíku než v proslulých banánech.

Díky velkému množství vlákniny přispívá ke snížení hmotnosti a snižuje hladinu cukru v krvi. Avokádo je také výborným antioxidantem.

Jaká je váš oblíbený recept s avokádem? Podělte se o něj s námi v komentářích.

 

 

Autor: Bára Králová
ZAVŘÍT