Vyzkoušejte 3 bleskové diety šité na míru každé z vás

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Pouhý den stačí k tomu, abyste tělu odlehčily a cítily se lépe. Navržené stravování raději nejpozději po 3 dnech zase opusťte a vraťte se k běžnému pestrému jídelníčku. Odlehčovací kúru zařaďte až po určité době. Jednodenní dieta vám zaručí úbytek až 1 kg za daný den.


Nejprve zjistěte, jaký máte typ postavy

  • „Jablko“

Vaší problémovou partií je jednoznačně břicho. Nadbytečné kilogramy se usazují především ve středních partiích těla, ruce, nohy a zadeček jsou oproti tomu štíhlé.

  • „Hruška“

Vaše horní část těla je útlá, široké jsou boky. Kilogramy navíc se usazují především v dolní polovině těla, tedy na stehnech, zadečku a nohou.

  • „Přesýpací hodiny“

Máte štíhlý pas, ale výrazně ženský hrudník, a také boky. Na váze přibýváte v oblasti paží a na bocích.

Postava jablko

Pro první typ postavy je nejlepší takzvaná citrusová dieta. Vysoký obsah vitaminu C v citrusových plodech stimuluje a zrychluje látkovou výměnu, špíčky se tak rozpustí.

Snídaně: Kokosová krupicová kaše s grapefruitem

Oběd: Citronové těstoviny s krevetami

Večeře: Citronová kuřecí polévka

  • Recept

1 mrkev, 1 menší petržel a kousek celeru nakrájejte na menší kousky. Zeleninu spolu se 125 g kuřecích prsíček, 1 bobkovým listem a 4 kuličkami černého pepře přelijte 300 ml vody, mírně osolte a vařte asi 45 minut, potom vývar přeceďte. Pokrájejte ½ cibule a orestujte ji na 1 lžičce oleje. Pak přidejte 25 g rýže a vývar a vše povařte ještě asi 15 minut. 1 vejce rozkvedlejte se 4 lžícemi citronové šťávy a vlijte je do horkého vývaru. Na závěr přidejte 50 g listů špenátu a posypejte kůrou z 1 biocitronu.

Postava hruška

Pro druhý typ postavy je vhodná dieta odvodňující a konzumace potravin, které zpevňují tělo, například chřest.

Snídaně: Fritatta s chřestem

  • Recept

Očistěte 80 g zeleného a 80 g bílého chřestu, bílý chřest oloupejte. Oba druhy vařte v osolené vodě asi 3 minuty, poté sceďte a zchlaďte pod studenou vodou. Pokrájejte ¼ červené papriky a 2 minuty ji restujte na 1 lžičce oleje. Dochuťte solí a pepřem a vyjměte z pánve. Nasekejte 2 snítky bazalky, smíchejte ji se 2 vejci, 15 g nastrouhané goudy a 25 ml mléka. Vaječnou směs smíchejte se zeleninou vlijte ji do pánve se silným dnem a při 200°C zapékejte asi 30 minut.

Oběd: Rybí ragú s chřestem

Večeře: Zeleninová směs se steakem

Postava přesýpací hodiny

Třetí typ postavy je vyvážený a ženský, pokud ale potřebujete pár kil shodit, pomůže vám strava bohatá na bílkoviny a zeleninu.

Snídaně: Smažená vajíčka se zeleninou

Oběd: Kuřecí miska

Večeře: Krůtí guláš

  • Recept

Na kousky nakrájejte 200 g krůtích prsou a 1 cibuli. V hrnci rozpalte 1 lžičku oleje, maso s cibulí a ½ lžičky kari pasty a restujte asi 4 minuty. Přilijte 200 ml kokosového mléka, 50 ml vody a vařte 40 minut. Na čtvrtiny rozkrojte čínské zelí a po 10 minutách ho přidejte do guláše. Na talíři ozdobte lžičkou burských oříšků.

A jaký typ postavy máte vy? Už jste zkoušela nějakou dietu?

Autor: Vlastimil V.
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat