Hormonální jóga pomůže při cukrovce

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz
cukrovka (zdroj foto: pixabay.com)

Takzvaná hormonální jóga dokáže zmírnit příznaky diabetes I. I II. typu a je také výbornou prevencí. Stačí 30 až 40 minut denně a výsledky se dostaví. Technika cvičení totiž aktivuje hypofýzu, štítnou žlázu, slinivku a játra. Lékařskou péči nenahradí, ale aktivuje tvorbu inzulinu ve slinivce a podporuje oblasti, které už byly nemocí postiženy. Budete-li cvičit zjistíte, že je nutné snížit dávky užívaného inzulinu.


O co v hormonální józe jde

Při cvičení se používají speciální dechové techniky, především „bhastriku“, tibetskou energetickou techniku, jógové ásany a podobně. Také se používá takzvané izometrické cvičení. Některé techniky si popíšeme.

Bhastrika

Jde o břišní dech, který v těle vytváří velké množství energie a zároveň při jeho provádění masírujete důležité žlázy. Provádí se tak, že při nádechu uvolníte svaly břicha a intenzivně se do břicha nadechnete. S výdechem prudce stáhněte břišní svaly a zkoušejte přitáhnout pupík co nejblíže k páteři. Nádech a výdech by měl být hlasitý, rytmus dechu je stejný, jako když dýcháte normálně. Je-li dýchání příliš rychlé, nebývá dostatečně intenzivní.

Izometrické cvičení

Posaďte se na paty nebo do tureckého sedu a s rovnou páteří opřete dlaně o sebe jako při modlitbě. Nadechněte se, zadržte dech a intenzivně tlačte dlaně proti sobě. Přitom počítejte od 1 do 11. pak vydechněte a uvolněte se.

Tentýž cvik se dá praktikovat také s pozicí rukou v „mudře sjednocení“, to znamená udělat z rukou jakési háčky a zaklesnout o sebe prsty obou rukou. Dál je postup stejný, akorát že ruce táhnete od sebe, nikoli tlačíte proti sobě.

Cirkulace energie

  1. Nejprve nádech a zadržení dechu
  2. Koncentrace na špičku nosu
  3. Stažení svalů kolem konečníku, vaginálních svalů a svalů močové trubice
  4. Pozornost se zaměří na slinivku či játra
  5. Uvolnění

Jóga Mudrásana

Sedněte si do tureckého sedu nebo do sedu na patách, prsty rukou propleťte za zády. S nádechem se obracejte doleva a výdechem jde hlava směrem k levému koleni, paže přitom zvedejte za zády. V této pozici proveďte 7 bhastrik a energii cirkulujte do slinivky.

S dalším nádechem se napřimte, hlava směřuje vpřed, s výdechem předkloňte trup k podlaze, čelo opřete o zem, paže za zády zvedejte opět do výše. V této pozici proveďte 7 bhastrik a energii cirkulujte do slinivky.

Dále s nádechem se napřimte, obraťte se na pravou stranu a předkloňte se k pravému koleni. Paže za zády zvedněte do výše a proveďte 7 bhastrik, energii cirkulujte k játrům.

Zpočátku se vám cviky možná nebudou úplně dařit, ale s přibývající praxí se zlepší vaše pružnost a vše půjde snadněji, možná zařadíte i další cviky. Tak nebuďte líní a pro své zdraví udělejte něco užitečného!

Autor: Bára K.
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín ZdravéRady.cz na hlavní stránku Seznam.cz
Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat