Hýbat se můžete i doma. Vyzkoušejte tyto rychlocviky, které protáhnou vaše tělo

Pro mnohé z nás je obava z přibírání na váze během koronavirové karantény opodstatněná. Abyste si udrželi fyzičku a nepřicházeli o pohyb, připravili jsme pro vás seznam několika cviků, které vám nezaberou víc jak 10 minut.

Raketové skoky

Stoupněte si tak, abyste měli nohy rozkročené na šířku boků, pokrčte se v kolenech a ruce položte na stehna. Vyskočte, a během výskoku natáhněte ruce nad hlavu – takto si protáhnete celé tělo. Pro větší výzvu začněte v nižší dřepové pozici, do rukou si vezměte pet láhve naplněné vodou, které držte ve středu hrudníku. Opakujte 20krát po dvou sériích.

null

null

Hvězdy ve vzduchu a dřepy

Postavte se rovně, paže položte podél těla a kolena mějte mírně ohnutá. Vyskočt,e a roztáhněte ruce a nohy do tvaru hvězdy ve vzduchu. Při dopadu se zase vracejte do původního postavení. Během cvičení udržujte střed těla pevný. Opět opakujte 20 cviků ve dvou sériích.

Pokud se vám toto cvičení nelíbí, můžete místo toho udělat stejné množství dřepů. Postavte se s nohama na šířku ramen od sebe a rukama svěšenými dolů, nebo je natáhněte před sebe pro lepší rovnováhu. Pomalu se snižujte k zemi, dokud nebudete mít kolena v pravém úhlu. Záda udržujte stále rovná a kolena by neměla přesahovat při ohybu přes prsty na nohou.

Výpady

Postavte se na podložku a začněte pravou nohou, kterou vykročíte dopředu, celý tento pohyb doprovází pomalý dřep, kdy se zadní noha natáhne. Opět platí pravidlo – záda rovná, koleno nepřesahuje prsty na nohou. Pravou nohu vraťte zpět a pokračujte s levou nohou. Takto nohy střídejte – na každou nohu 10 cviků. Pro zpestření si můžete při vracení do základní polohy povyskočit.

Jestliže se vám některý ze cviků nedaří, můžete ho vyměnit za dvouminutové skákání přes švihadlo. A aby byl účinek ještě efektivnější, zkombinujte toto kardio cvičení s posilovacími cviky na určité partie.

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT