Jak se zbavit neovladatelné chuti na sladké?

Nejrůznější sladkosti jsou slabostí mnoha z nás. Čokoládě, dezertům, koláčům či zmrzlině dokáže odolat jen málo z nás. Jejich příležitostná konzumace nám neuškodí. Horší je to ale v případě, když nás chuť na sladké přepadá každý den a my jí vždy podlehneme. Jistě už se vám to někdy stalo. Celý den se tak nějak držíte, ale když přijdete domů z práce, sušenka či kousek koláče ke kávě je nutností. Podobná situace nastává také večer u televize. Kdo si někdy nedal kousek čokolády? Pokud chcete vaši chuť na sladké dostat pod kontrolu, máme pro vás několik jednoduchých triků.

Více se hýbejte

Nejrůznější studie potvrzují, že mnoho lidí nedokáže chuti na sladké odolat především ve třech případech. Když se nudí, když mají špatnou náladu a když jsou ve stresu. Odborníci ve všech třech případech radí, že chuť na sladké pomůže přemoci fyzická aktivita. Zjednodušeně řečeno, když vás chuť na sladké přepadne, pusťte se do nějaké aktivity, ať už sportu či uklízení. Pohyb totiž vyplaví do krevního oběhu endorfiny, které mají na náš organismus podobný efekt, jak když konzumujeme sladké.

„Krabička poslední záchrany“

Pokud o užitečnosti předchozí rady trochu pochybujete, neboť například v práci, jste často ve stresu, ale situace vám neumožnuje žádný pohyb, můžete využít jinou metodu. Odborníci ji někdy nazývají krabičkou poslední záchrany. Neboli vyplatí se mít v práci v šuplíku či v kabelce nějakou krabičku se zdravými variantami sladkostí. Může se jednat například o směs oříšků, mandlí a sušeného ovoce. V neposlední řadě se při psychicky náročných situacích doporučuje dostatečně pít, především čistou vodu.

Nahraďte sacharidy bílkovinami

V poslední době jsou velmi oblíbené nejrůznější ketodiety, které jsou založené na zvýšeném příjmu proteinů neboli bílkovin. Stejnou strategii můžete použít i v boji s chutí na sladké. Nahraďte sacharidy a obecně pokrmy s vysokým glykemickým indexem bílkovinami. V praxi to znamená omezit konzumaci pečiva, těstovin či rýže a naopak zařadit do jídelníčku více mléčných výrobků, libového masa a zeleniny. Vyplatí se například vyměnit sladké snídaně v podobě nejrůznějších cereálií či koláčů za snídani bohatou právě na proteiny. Díky takovéto snídani vás podle nejrůznějších studií chuť na sladké během dne přepadne s mnohem menší pravděpodobností.

Zdroj: healthline.com

Autor: Martina Šťastná
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu