Ovládají vás během pandemie negativní emoce? Pomoci vám může terapie

Minimum sociálního kontaktu, strach ze ztráty zaměstnání a obavy o budoucnost a zdraví. To vše nás může zastihnout během pandemie. Důležité je však takovým pocitům nepodléhat, a pokud se tak stane, nebát se vyhledat pomoc odborníka. Online terapie nejsou něčím, za co by se pacienti museli stydět, naopak přinášejí úlevu a klid.

Negativní emoce jsou normálním projevem

Neviňte se za to, že se ve vaší hlavě objevují negativní myšlenky související s onemocněním COVID-19. U mnoha lidí je totiž patrné, že prožívají hněv, smutek, obavy, mění své zájmy, trpí problémy se spánkem, některým se zhoršuje fyzické zdraví a jiní spoléhají na návykové látky. Negativní emoce jsou přirozené, ale zdravé jsou jen v omezené míře. Pokud jich máte příliš, může vám pomoci právě terapie.

Jak se vyrovnat se stresem

Existuje hned několik ověřených způsobů, jak stres a negativní emoce a myšlenky potlačit. Základem je do běžného režimu zahrnout všechny aktivity, které vás udrží ve fyzickém a psychickém zdraví. Nastavte si správný a vyvážený jídelníček, hýbejte se, meditujte a spěte pravidelně.

Nehledejte úlevu v návykových látkách, průmyslově zpracovaných potravinách a nezdravých návycích. Takové chování by vedlo jen k prohloubení obtíží.

Terapie v online prostoru

Také psychologové a další odborníci zabývající se duševním zdravím se přesunuli na internet. Díky tomu se nemusíte trápit, ale lze se připojit do online terapie třeba z vaší ložnice nebo obýváku. Záleží na vás, zdali zvolíte skupinovou terapii, či individuální, ale i kontakt s jedním člověkem, vám může pomoci se vyrovnat s pocitem samoty.

Díky takové komunikaci lze pokládat otázky ohledně úzkosti, strachů, které s vámi odborník probere a může je zmírnit. Online komunikace má ty výhody, že lze vše řešit i v písemné formě pomocí emailu nebo chatu, a to ve chvíli, kdy máte problém s odborníkem komunikovat přímo.

Možnost pro všechny

Terapií se mohou účastnit jednotlivci všech věkových skupin i pohlaví, páry, ale dokonce i rodiny. Pokud si negativní emoce v partnerství projevujete navzájem, lze zvolit jednu z variant terapie, kde se odborník bude věnovat oběma v páru.

Zdroj: Centers for Disease, CDC.gov

Autor: Tereza Málková
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu