Zelený zázrak jménem spirulina

Přidat na Seznam.cz

Spirulina jsou vzplývavé vláknité sladkovodní sinice, vyskytující se zejména v tropických a subtropických jezerech. Ke svému životu potřebují ve vodě vysoké pH a obsah uhličitanů a hydrogenuhličitanů. Oblíbená je pro své bohaté příznivé účinky na lidské zdraví, a protože by přirozený výskyt těchto sinic nepokryl poptávku trhu – pěstují se.


Proč jsou takovým zázrakem

Spirulina obsahuje velké množství vitamínů – vitamíny B1, B2, B3, B6, B9, vitamín C, D, A, E a karoteny. Je zdrojem také velkým množstvím bílkovin a proteinů. Dokonce je zařazována mezi potraviny s největším množstvím bílkovin a pro vegetariány a vegany tak představuje kvalitní náhradu za proteiny získávané ze živočišných zdrojů. Dále obsahuje minerály, stopové minerály, buněčné soli, rostlinné živiny, enzymy a významné množství chlorofylu a také velmi málo známý fykocianin. Je tedy opravdu nabitá zdravím a proto bychom ji měli zařadit do svého jídelníčku.

Na co je spirulina účinná

Spirulina se užívá při mnohých zdravotních obtížích, ale je i skvělým pomocníkem při hubnutí a to díky obsahu fenylalaninu, který pomáhá snižovat chuť k jídlu. To ale ani zdaleka není vše. Spirulina podporuje tvorbu krvinek a pomáhá s problémy s chudokrevností. Tělo chrání před působením volných radikálů a detoxikuje játra, krev a ledviny. Zlepšuje celkový vzhled pokožky, vlasů a nehtů. Podporuje hojení ran a pomáhá při žaludečních vředech. Zlepšuje naši imunitu, působí protivirově i protizánětlivě, zlepšuje psychickou pohodu i látkovou výměnu. Snižuje také hladinu cholesterolu v krvi a pomáhá při léčbě kardiovaskulárních onemocněních. Skvěle působí i jako probiotikum a zbavuje zácpy.

Jak spirulinu užívat

Spirulina je k dostání buď ve formě tablet – jako výživový doplněk nebo ve formě prášku. Užívání tablet je pohodlnější a snazší způsob užívání, nicméně musíte jich denně vzít celkem dost, aby byla dosažena potřebná denní dávka – užívá se 5 tablet najednou 2-3 denně. Prášek ze spiruliny zase není chuťově moc dobrý – přidává se tak do jídla nebo do koktejlů. Nejčastěji se vmíchá do jogurtu, ovesné kaše nebo do cereálií – její chuť pak prakticky necítíte, vše je o zvyku.

Není pochyb, že jde o skutečnou superpotravinu – zařaďte ji do svého jídelníčku také.

Autor: Michaela R.

#kvíz Vyhodnocení |

👌 Skvěle! Všechny odpovědi máte správně.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Ještě jste nečetli

Mohlo by Vás zajímat

Články pro Vás

Potvrzuji, že odesláním tohoto formuláře vyjadřuji svůj souhlas s Všeobecnými smluvními podmínkami a beru na vědomí tyto Zásady zpracování osobních údajů společnosti VARIETY STYLE s.r.o.