Několik jednoduchých věcí, které můžete pro své zdraví udělat každý den

Zdravý životní styl. Většina z nás ho má teoreticky zvládnutý na poměrně vysoké úrovni. Víme, co bychom měli jíst a pít i to, že bychom neměli kouřit a stresovat se. V praktickém životě se ale těmito zásadami řídíme spíše sporadicky. Často totiž děláme tu chybu, že se domníváme, že žít zdravě stojí hodně času i peněz. To ale není tak úplně pravda. Svému organismu můžeme prospět často několika maličkostmi, které v našem životě změníme. Jediné, co je k nim potřeba, je často pouze vůle. Vůle začít a nepřestat. Přinášíme vám několik tipů na malé změny, kterými můžete váš každodenní život učinit v mnohém zdravějším.

Využijte blahodárných účinků obyčejné vody

To, jaké máme ráno, často rozhodne o tom, jaký bude náš den. Proto se doporučuje zařadit do své ranní rutiny několik zdravých návyků. Jedním z nich je začít den osprchováním v chladnější, nikoli ledové vodě. Tato sprcha vás nejen skvěle probudí, ale zároveň má pozitivní účinky na metabolismus, krevní oběh i imunitu.

Kromě toho, že se ve vodě po ránu osprchujete, je důležité dodat ji našemu organismu také vnitřně. Dopřejte si tedy co nejdříve po probuzení skleničku obyčejné vody. Odborníci doporučují, aby byla tato voda vlažná. Je to z toho důvodu, že vlažná voda je pro náš organismus po noci mnohem šetrnější a zároveň lépe napomáhá detoxikaci těla. Mimo to pomáhá nastartovat metabolismus buněk a přispívá ke správné činnosti nervové soustavy. Pokud chcete, můžete si do vody vymačkat trochu čerstvé citronové šťávy. Až teprve poté si přibližně za patnáct až dvacet minut dejte například váš oblíbený čaj.

Choďte, choďte a choďte

Všichni víme, že ke zdravému životnému stylu neodmyslitelně patří pohyb. Většina z nás má ale sedavé zaměstnání a naším jediným pohybem často je několik kroků, které uděláme, když jdeme k autu nebo od auta. Přitom je to tak snadné. Zkuste během dne co nejvíce používat obyčejnou chůzi. Samozřejmě pokud to jde, tedy například na kratší vzdálenosti, když jdeme koupit pouze několik věcí nebo navštívit kamarádku, která bydlí blízko. Zároveň se snažte nepoužívat výtah a chodit místo toho po schodech. V případě, že jezdíte do práce hromadnou dopravou, můžete při cestě do práce nebo z práce vystoupit schválně o zastávku či dvě dříve. Uvědomte si, že každý krok se počítá. Nemusíte jich každý den skutečně udělat oněch doporučovaných deset tisíc. I tři tisíce jsou mnohem lepší než pět set.

Zdroj: health.com

Autor: Martina Šťastná
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu