Podpořte přirozeně vznik serotoninu. Budete se cítit šťastnější

Serotonin se jako látka vyskytuje v krevních destičkách, centrálním nervovém systému, ale i na dalších místech v těle. Zodpovědný je především za správné trávení, ale podílí se také výrazně na vaší náladě. Pokud se denně cítíte bez energie a nemáte radost ze života, možná vám chybí právě tato látka.

Proč je serotonin důležitý?

Správná hladina serotoninu v těle je zásadní. Díky němu se totiž lépe vyspíte, vychutnáte si své oblíbené pokrmy, užijete si čas strávený s ostatními lidmi a vaše paměť bude fungovat perfektně. Jakmile ale množství této látky v těle klesne, můžete pociťovat podrážděnost, častější úzkosti, nevolnosti, zažívací obtíže a další komplikace.

Více času na slunci

V zimě je hladina serotoninu podle výzkumů nižší, než tomu bývá v létě. Je tomu tak z důvodu, že jej stimuluje slunce a světlo. Ideálně byste proto během dne měli trávit dostatek času venku na přirozeném světle, a to nejlépe v dopoledních hodinách. Taková skutečnost vám totiž zajistí, že večer rychleji a bez problémů usnete. Ideálním způsobem, jak zvýšit hladinu serotoninu v co nejkratším časovém úseku, je k pobytu na slunci ještě zařadit sport na čerstvém vzduchu.

Vhodný jídelníček

Z jídla bohužel serotonin nezískáte. Čím si však můžete pomoci, je ale tzv. tryptofan. Tuto látku najdete v ovesných vločkách, celozrnném chlebu, rybách nebo třeba ve švestkách. V těle se poté přetváří na serotonin, a následně zlepšuje vaše trávení i náladu. Doporučuje se tyto potraviny konzumovat společně se sacharidy, aby byl proces vstřebávání jednodušší.

Doteky v podobě masáží

To, že se u masáže cítíte uvolněně, není samo sebou. Tato forma relaxace totiž pomáhá v těle navyšovat serotonin a snižovat kortizol, který způsobuje stres a napětí. Pokud se tedy na masáž vydáte pravidelně, budete se cítit mnohem klidněji a vyrovnaně.

Zdroj: Healthline.com, Brainmd.com

Autor: Tereza Málková
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu