Snažíte se přestat kouřit? Poradíme vám tipy, které vám pomohou přečkat první dny bez cigarety

Kouření je zlozvyk, který neškodí jen samotným kuřákům, ale obtěžuje i okolí, co si užívá čistého a svěžího vzduchu kolem. V poslední době se velkým hitem stává rozhodnutí kuřáků s tímto zlozvykem skončit. Připravili jsme pro vás seznam rad, jak zneškodnit touhu po cigaretě.

Vyměňte cigaretu za brčko

Popíjení studené vody slámkou může pomoci nahradit nutkání po cigaretě, konkrétně nasávání nikotinu. Během obyčejného sání dochází také k uvolňování dopaminu, mozkové chemikálie, která může pomoci zmírnit špatnou náladu. Také konzumace jídla napomáhá s nutkáním si zapálit. Ovšem pozor! Vybírejte si pouze libové, zdravé potraviny v malých porcích, abyste se vyhnuli přibírání na váze.

Výhody nekouření

Brzy si můžete začít užívat výhod života bez kouře. Dělejte si seznam změn, kterých si postupně začnete všímat – pocity kontroly, úspora peněz, lepší dech, více energie a větší chuť na jídlo. Jakmile vás přepadne touha po cigaretě, podívejte se na svůj seznam, aby vám připomněl, co jste získali díky tomu, že jste přestali kouřit.

Častěji si čistěte zuby

Jedním z okamžitých výhod při odvykání kouření je to, že vaše ústa chutnají lépe a váš dech i lépe voní. Tím, že si častěji budete čistit zuby, zmenšíte chuť po cigaretě. Pořiďte si co nejměkčí kartáček na zuby, abyste si nepoškodili častým čištěním zubů dásně.

Vyhněte se alkoholu

Pití alkoholu je jednou z nejčastějších věcí, kvůli nimž si lidé zase zapálí. Alkohol narušuje sebekázeň, a to může otřást vaším odhodláním k odvykání kouření.

Nepřehlédněte: Rozedmu plic způsobuje hlavně kouření. Kuřáků je velké množství, a tak je důležité umět zmírnit příznaky této nemoci.

Navštěvujte místa, kde si nesmíte zapálit

Když chuť po cigaretě udeří, jděte tam, kde se nedá kouřit – knihovna, kino, obchody apod.

Seznam důvodů

Také si napište seznam důvodů, proč jste se rozhodli s kouřením přestat. Umístěte ho všude tam, kde trávíte spoustu času – v kuchyni, v práci, vedle koupelnového zrcadla. Umístěte jej na místa, která jsou snadno viditelná, ať jste kdekoliv. Někteří bývalí kuřáci tvrdí, že považovali za užitečné umístit seznam vedle fotografií své rodiny, zejména dětí.

Každý den se věnujte nějaké aktivitě

Cvičení nabízí silné rozptýlení od chtíčů. Když jste aktivní, vaše tělo vysílá přírodní chemikálie, které pomáhají vaší náladě a zmírňují stres. Chůze je jednou z nejjednodušších možností. Vyberte si několik různých aktivit, co vám pomohou zůstat motivovaní.

Zabavte svá ústa

Abyste zahnali touhu po kouření, dejte si do úst žvýkačku bez cukru, bonbóny, jenž se dají cumlat nebo si připravte zdravou svačinku. Mějte vždy něco po ruce. A i tady si dejte pozor na svou váhu.

Jakmile zvládnete první dva týdny bez cigarety, jste o krůček blíž k životu bez závislosti na nikotinu. Ale vždy buďte připraveni na to, že vás mnohokrát přepadne chuť si zapálit.

Autor: Bára Králová
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu