Trápí vás ucpané cévy? Zařaďte do jídelníčku tyto potraviny!

Kardiovaskulární choroby obecně patří mezi nejčastější příčiny úmrtí a problémy se srdcem či cévami trápí více než polovinu starší populace. Kromě věku má na jejich vzniku velký podíl i náš životní styl, především nezdravá strava, kouření či nedostatek pohybu. Pokud chcete vašim cévám prospět, vyplatí se do jídelníčku zařadit několik potravin, které přirozeně cévy čistí a přispívají tak k jejich správné funkci. Pojďme si je představit hezky podle abecedy.

Česnek

O pozitivních účincích česneku na naše zdraví bylo napsáno již mnoho. Pravidelná konzumace především syrového česneku prospívá i našemu kardiovaskulárnímu systému. Bylo totiž zjištěno, že specifické látky obsažené v česneku, ředí krev a zároveň snižují lepkavost krevních destiček. Z tohoto důvodu tak česnek výrazně snižuje pravděpodobnost vzniku krevních sraženin a také riziko aterosklerózy.

Granátové jablko

Další potravinou, která má na rozdíl od syrového česneku mnohem lepší chuť, je granátové jablko. Ukrývá totiž ve své sladké šťávě velké množství antioxidantů, které na naši oběhovou soustavu působí blahodárným účinkem. Mimoto granátová jablka přirozeně snižují také hodnotu krevního tlaku.

Losos

Jednou z nejzdravějších potravin pro naše cévy a srdce je losos. Jeho maso je bohaté na omega-3-mastné kyseliny, které mají zázračnou schopnost rozpouštět tak zvaný špatný cholesterol. Kromě toho mají pozitivní vliv také na vznik případných srdečních arytmií. Lékaři doporučují konzumaci lososa alespoň dvakrát týdně.

Ořechy, mandle a pistácie

Nejrůznější druhy ořechů, mandle a pistácie jsou nejen velmi chutné, ale také zdravé. Našim cévám prospívají vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin i určitých minerálů. Odborné studie prokázaly, že každodenní konzumace malé hrsti těchto plodů snižuje hladinu cholesterolu a zároveň  omezuje pravděpodobnost vzniku zánětu v cévách, které zásobují srdeční stěnu. V neposlední řadě ořechy pomáhají také jako prevence proti cukrovce.

Semínka

Rozmanitá semínka, především lněná, slunečnicová, sezamová či chia, jsou podobně jako losos bohatá na omega-3-mastné kyseliny. Navíc v nich najdeme také vysoký obsah hořčíku, který připívá ke správné činnosti srdce. Ať již semínka konzumuje v podobě celozrnného pečiva či si je přidáváte do salátu či jogurtu, vaše cévy a srdce vám poděkují.

Zdroj: health.com

Autor: Martina Šťastná
ZAVŘÍT