V minulém desetiletí byl rozvoj v oblasti fitness obrovský a rychlý. Zřejmě to bude trvat i nadále, jen trendy se trochu změní. Jak?

Minulé desetiletí přineslo obrovský a rychlý rozvoj fitness, nových způsobů a nových tréninků, včetně hybridních lekcí spinningu, meditačních aplikací, HIIT cvičení, a dokonce i jógy. A neexistují žádné známky toho, že by se oblast fitness zpomalovala.

Jestliže nesnášíte tělocvičnu, máte štěstí, protože domácí cvičení nabývá na popularitě. A pokud toužíte po něčem trochu víc zaměřeném na zotavení, ani pak si nemusíte dělat starosti. Zde je průvodce novými trendy!

Zkrácení cvičení

Anketa: Jak často cvičíte?
Celkem hlasů: 221

Možná jste si mysleli, že krátké HIIT už nemůže být intenzivnější, ale v roce 2020 to vypadá, že přicházejí novinky v podobě mikro-HIIT. Zatímco mnozí z nás se snaží zapojit HIIT do našich nabitých plánů (doporučený čas je 20 minut HIIT, 3 x týdně), trend předpovídá, že budeme trénovat micro-HIIT po celý den. To bude znamenat najít jakoukoli příležitost, abyste se vešli do jedné, dvou nebo tří minut HIIT, zatímco budete čekat, než se uvaří káva nebo se vrátí šéf.

Výživové doplňky

Možná, že berete všechny možné i nemožné vitaminy, jen tak, pro jistotu. V roce 2020 budou hrát prim doplňky stravy připravené přesně pro vás, na zakázku. Už jsme byli svědky toho, jak se zdravotní péče stává mnohem osobnější díky fitness trackerům, testovacím sadám DNA a analýze střevních mikrobiomů, a to bude pokračovat. Takzvaný bioniq zahrnuje domácí krevní testy a poté, po telefonické konzultaci s odborníkem na výživu, jsou vám zaslány doplňky na míru.

Procházka

Pokud je vaše cvičení pomalejší, můžete být v pohodě, protože fitness trendy se posouvají také ke „vědomému zpomalení“. Nemusíte se neustále tlačit k co nejlepším výkonům, k dosažení skvělé kondice stačí opakování drobnějších prvků zátěže. Větší důraz bude kladen na pohodu. Všechna energie, která se spotřebovává v době, kdy tělo nespí, je důležitá. Takže vaším novým (nebo doplňkovým) cvičením by se měl stát běh do kancelářských schodů nebo pořádná procházka či výšlap.

Gymnastika v tělocvičně

Skupinové cvičení v tělocvičně s gymnastickými prvky je zpět! To, co jste možná kdysi nenáviděli, se vám může letos zalíbit! „Gymnasium“ je vybaveno veškerým zařízením jako v minulosti. Nechybí tyče pro lezení ani ty, na kterých provádíte gymnastické prvky, žebřiny a závěsná lana. Záměrem je přinést do cvičení síly, mobility nebo tréninku rovnováhy více hravosti.

Vítězství ducha nad hmotou

Nová cvičení, která se zaměřují na posílení vašeho těla, stejně jako vaší mysli, budou v roce 2020 připravena s plnou parádou. Jakmile se moderní život stane příliš pohodlným, využijte tréninkového plánu pro nekonvenční cvičení třeba na zahradě. Cílem je vytlačit vás z komfortní zóny pomocí cvičení a týmových soutěží. Konečným cílem je vybudovat duševní odolnost a zlepšit úroveň kondice.

Smím prosit?

Tanec možná není pro každého, ale to nijak neubírá popularitu tanečním kurzům. Můžete ovšem očekávat, že v novém roce se taneční tréninky začnou v latino twistu. Upravený tanec pro posílení kondice bude zahrnovat tematické třídy, včetně kardio tréninku, tréninku orientovaného na techniku a meditačních prvků. Důraz bude opět kladen na pozdvižení vašeho ducha. Je to skvělá příležitost, jak své tělo posílit, zlepšit koordinaci a práci srdce, a to vše s úsměvem na rtech v rytmu tance!

Jeden způsob není pro každého

Všichni reagujeme na tréninky odlišně, a proto jsou stále víc „in“ zakázkové balíčky, aby bylo jisté, že nepůjde jen o trénink s malými až žádnými výsledky. „Balíček“ je zaměřen na vzdělávání a stanovení cílů cvičení prostřednictvím osobního školení, zahrnuje výživové poradenství, kryo sezení a sportovní masáže. Cílem je zlepšit vaši kondici prostřednictví úpravy stravovacích návyků, vybudováním pozitivních návyků životního stylu a cvičení, která jsou navržena tak, aby vám vyhovovala.

Zkrátka v oblasti tréninku těla i mysli bude k dispozici řada inovací a určitě se máme na co těšit!

Autor: Katka Procházková
ZAVŘÍT